Το πρόγραμμα διαχείρισης ταμείου ή πρόγραμμα χρονοχρέωσης ή ταμειακό, είναι ένα απαραίτητο λογισμικό για κάθε κατάστημα InternetCafé. Χωρίς αυτό δεν μπορεί να υπάρξει οποιασδήποτε μορφή χρονοχρέωσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Για αυτό το λόγο κάθε επιχειρηματίας που επιθυμεί να συστήσει ένα νέο κατάστημα που θα μισθώνει ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είναι υποχρεωμένος να επιλέξει το κατάλληλο λογισμικό που θα τον εξυπηρετεί. Το λογισμικό επιτρέπει τον υπολογισμό των χρεώσεων των πελατών καθώς υπολογίζει την χρονική διάρκεια της χρήσης του υπολογιστή από τον κάθε πελάτη ξεχωριστά. Ανεξαρτήτως της χρήσης που γίνεται σε κάθε υπολογιστή, εάν δηλαδή ο πελάτης του καταστήματος παίζει κάποιο παιχνίδι, κάνει browsingστο Internet ή κάνει οποιασδήποτε άλλη ενέργεια, η χρέωση υπολογίζεται με το χρόνο που χρησιμοποιεί τον υπολογιστή.
PC ΤΑΜΕΙΟΥ (Cashiers PC)
Τα λογισμικά αυτού του είδους απαιτούν τη χρήση ενός ξεχωριστού ηλεκτρονικού υπολογιστή που ονομάζεται συνήθως PC ταμείου ή server ταμείου. Είναι ένας ξεχωριστός ηλεκτρονικός υπολογιστής έναντι των υπολοίπων, τόσο στο ρόλο του όσο και σε χαρακτηριστικά. Συνήθως είναι επιφορτισμένος με αποκλειστικό καθήκον να διαχειρίζεται το συγκεκριμένο λογισμικό. Είναι ένα πιο ελαφρύ σε χαρακτηριστικά αλλά και σε κόστος αγοράς μηχάνημα.
ΘΕΣΗ
Το PC ταμείου που χρησιμοποιεί το πρόγραμμα διαχείρισης ταμείου, συνήθως βρίσκεται στο χώρο που βρίσκεται η reception του καταστήματος σε περίοπτη και βολική θέση ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση από οποιονδήποτε εισέρχεται στο κατάστημα. Παράλληλα από αυτή τη θέση ο υπεύθυνος που χειρίζεται το PC ταμείου και το λογισμικό έχει εικόνα των θέσεων του καταστήματος (clients). Για αυτό το λόγο και είναι σημαντικό το σημείο που θα τοποθετεί το PC ταμείου.
ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΕΩΣΗ
Κάθε λογισμικό έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και απαιτεί εκμάθηση. Απαραίτητο να γνωρίζουν τη χρήση του όλοι όσοι εργάζονται σε ένα Internet Cafe. Το λογισμικό ταμείου δεν κόβει αποδείξεις, ούτε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ταμειακή μηχανή του καταστήματος. Οι χρεώσεις μπορεί να είναι απολογιστικού τύπου ή προαγορές συγκεκριμένου χρόνου. Ένα καλά οργανωμένο λογισμικό μπορεί να προσφέρει στον επιχειρηματία ένα ιδανικό εργαλείο άσκησης τιμολογιακής πολιτικής και να του παρέχει πολλές δυνατότητες ευελιξίας και αντιμετώπισης δυσκολιών στην αγορά του. Παράδειγμα: Διαπιστώνεται πως κάθε Δευτέρα μεσημέρι δεν υπάρχουν καλά ταμεία. Ο επιχειρηματίας μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στους πελάτες του να κερδίσουν την προσφορά της χαμηλότερης χρέωσης κάθε Δευτέρα μεσημέρι.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΑΜΕΙΟΥ
Παραμένει αναπάντητο το καίριο ερώτημα ποιο λογισμικό είναι το καταλληλότερο; Επειδή δεν μπορεί να δοθεί συγκεκριμένη απάντηση, θα πρέπει πριν επιλέξετε οτιδήποτε να λάβετε υπόψη τους ακόλουθους παράγοντες :
Α) Η χρήση Launcher ή όχι. Κάποια λογισμικά ταμείου επέκτειναν τις λειτουργίες τους και πέραν της χρονοχρέωσης ανέλαβαν και το ρόλο του χειρισμού της πλατφόρμας που τρέχει παιχνίδια. Αυτό σημαίνει ότι υφίστανται λογισμικά που διαθέτουν gaming πλατφόρμα και υποστηρίζουν το σύνολο των υπολογιστών του δικτύου σας. Ωστόσο σε καμία περίπτωση οι κατασκευαστές του λογισμικού ΔΕΝ ΑΝΑΛΑΒΑΝΟΥΝ την υποστήριξη (support) των παιχνιδιών. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και οφείλετε να το γνωρίζετε πριν κάνετε την επιλογή σας.
Β) Τα bugs του λογισμικού και η υποστήριξη του. Επειδή μιλάμε για λογισμικό είναι δεδομένο ότι μπορεί να υπάρξουν προβλήματα κατά τη χρήση του. Τα προβλήματα στο πρόγραμμα διαχείρισης ταμείου είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, καθώς κανένας επαγγελματίας δεν επιθυμεί να βρεθεί χωρίς λειτουργία του ταμειακού ενώ το κατάστημά του είναι γεμάτο. Για να αποφευχθεί ένα τέτοιο κακό ενδεχόμενο θα πρέπει να γίνει η επιλογή του κατάλληλου προγράμματος. Η επιλογή θα πρέπει να βασιστεί αφενός στις καλές κριτικές των επαγγελματιών που έχουν δουλέψει με κάποιο από όλα τα προγράμματα και στην ύπαρξη υποστήριξης. Η ύπαρξη και η αμεσότητα της υποστήριξης είναι το πλέον απαραίτητο σε ένα πρόγραμμα διαχείρισης ταμείου. Δυστυχώς στο παρελθόν πωλούνταν στη χώρα μας δεκάδες προγράμματα αυτού του είδους χωρίς καμία εγγύηση και χωρίς αντίστοιχα κάποιο συμβόλαιο που να προέβλεπε την υποστήριξη τους αλλά και το χρόνο διάρκειας αυτής. Έτσι σήμερα έμειναν πολλοί ιδιοκτήτες Internet Café παραπονούμενοι ότι δεν βρίσκουν υποστήριξη από την εταιρεία όπου αγόρασαν το λογισμικού ταμείου και τα τηλέφωνα τους δεν απαντάνε.
Γ) Το κόστος απόκτησης. Υπάρχουν επί πληρωμή, υπάρχουν και δωρεάν. Το δωρεάν συνήθως είναι λογισμικό προερχόμενο από το εξωτερικό χωρίς υποστήριξη. Εάν συμβεί οτιδήποτε τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε στον κατασκευαστή του (συνήθως με email) και εφόσον επιθυμεί θα σας προτείνει λύση. Περίπτωση δωρεάν λογισμικού με πλήρη υποστήριξη είναι το Guardian της Gnet. Οι περιπτώσεις πληρωμής για την απόκτηση του λογισμικού μπορεί να είναι είτε με εφάπαξ αγορά είτε με μηνιαία χρέωση χωρίς απόκτηση του. Ασφαλώς υπάρχουν και εδώ φθηνά και ακριβά λογισμικά.
Πριν λοιπόν προχωρήσετε στην επιλογή του κατάλληλου λογισμικού για Internet Cafe προσέξτε τα παραπάνω! Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας στο 2310566961 (επιλογή 4) ή 2311243302.